روستای ایپک -دهستان ایپک

روستای ایپک واقع در استان البرز شهرستان اشتهارد

روستای ایپک -دهستان ایپک

روستای ایپک واقع در استان البرز شهرستان اشتهارد

روستای ایپک یکی از روستا های دیدنی در استان البرز و شهرستان اشتهارد می باشد دارای آب و هوای سرد و کوهستانی و باغ های سرسبز و زیباست.

آخرین نظرات
نویسندگان

کل جمعیت روستا بومی بوده و با هم رابطه خویشاوندی بسیار نزدیک دارندو مانند حلقه های زنجیر به هم متصل می باشند و در اتحاد و همدلی زبان زد منطقه می باشند جمعیت روستا جوان بوده و از محاسن دیگر روستا نبود مواد مخدر خانمانسوز و پاک  ودور بودن اهالی و جوانان از این مواد حتی سیگار می باشد و سیگار کشیدن در مجالس عمومی نکوهش می شود وافرادی که اقدام به کشیدن سیگار کنند نکوهش و مسخره می شوند . واکثرا باسواد و تحصیلات دانشگاهی را دارا می باشند و هم اکنون تعداد 95 درصد اهالی با سواد و تعداد35 نفر دپیلم به میزان83/5درصد وتعداد20 نفرفوق دیپلم به میزان17/3 درصد وتعداد    36 نفر  لیسانس به میزان 6%  درصدو تعداد 1نفر فوق لیسانس به میزان 0166/درصد و دکترا 1 نفر به میزان0166/درصد وتعداد  1 نفررشته پزشکی متخصص کلیه به میزان 0166/درصد و دکتر نظام پزشکی 1نفر به میزان 01666/درصد.را با یاری خداوند متعال  به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تلاش خود و خانوادها  کسب نموده اند . که جای بسی شکر را از درگاه خداوند متعال دارد. قابل ذکر است که کل جمعیت روستا تا سرشماری سال90 تعداد 650 نفر با تعداد 167 خانوار و تعداد40 خانوار اززلزله  سال 1341مهاجرت نموده اند به تعداد 150نفر در شهر های تهران ،کرج، قزوین،اشتهارد وحومه ساکن می باشند .

مراسم مصیبت و عزا
دراین مراسم کلیه اهالی نیز جمع می شوند ودر یک مراسم باشکوهی اقدام به دفن وکفن میت می نمایند وبعد  به خانه معزا آمده وتسلیت وابراز همدردی می نمایند وبعد  شب شام غریبان گرفته و مراسم دعا وقرآن خوانی و تا یک هفته این مراسم ادامه دارد وهر روز افراد روستا برای عرض تسلیت شب وروز به خانه عزا دیده می روند وتسلیت می گویند وبعد از سوم وهفتم اقدام به رفتن سر مرزار تا یک ماه وبعد مراسم سنگ گذاری و شرکت در مراسم چهلم و بعد از یکسال نیز مراسم سالگرد را انجام می دهند. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی