روستای ایپک -دهستان ایپک

روستای ایپک واقع در استان البرز شهرستان اشتهارد

روستای ایپک -دهستان ایپک

روستای ایپک واقع در استان البرز شهرستان اشتهارد

روستای ایپک یکی از روستا های دیدنی در استان البرز و شهرستان اشتهارد می باشد دارای آب و هوای سرد و کوهستانی و باغ های سرسبز و زیباست.

آخرین نظرات
نویسندگان

 با فرارسیدن عید نوروز اهالی این روستا مانند دیگر هموطنان ایران اسلامی اقدام به خانه تکانی می نمایند و دوهفته مانده به عید خانم ها شروع به شستن فرشها و خانه و حیاط و آقایان اقدام به رنگ نمودن درب و منازل خود در صورت نیاز می نمایند و نیز برای خرید یک هفته قبل از عید با خانواده به بازار قزوین -تهران - کرج - بوئین زهرا -اشتهارد - می روند و برای خودشان و فرزندان لباس نو می گیرند ، و برای فامیل ها و افراد نزدیک خانواده عیدی خرید می کنند و یکی دوروز مانده به عید نیز اقدام به  پختن نان محلی و فتیر و شیرینی محلی و خرید شیرنی و میوه نموده و در شب عید هر خانواده به نزدیکترین فامیل خانواده از قبیل عمه ها خاله هاو خواهر های ازدواج کرده و دایی ها  عیدی به همراه شام می برند . وصبح عید نوروز با گذاشتن میوه و شیرنی و دادن عیدی به کوچکتر ها و افراد فامیل به استقبال سال نو می روند کوچکتر ها به دیدن بزرگتر ها رفته و همه اهالی به خانه همدیگر سرزده و سال نو را تبریک می گویند . و در ضمن مراسماتی قبل از عید در روستا رواج دارداز قبیل چها شنبه سوری - سبزه گذاشتن -مراسمات سالگرد و چهلم کرفتن برای عزیزان از دست رفته و عیدی کرفتن جهت اجازه دادن به دیگران برای انجام کارهای عید و امر خیر و عروسی و غیره... بردن عیدی به نوعروسان و دامادها و خواستگاری در سال نو رفتن و نشان بردن و کلنگ زنی برای کارهای جدید از قبیل  ساختن خانه جدید و خراب کردن خانه های فرسوده و غیره .. 

  • حسنعلی قربانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی