روستای ایپک -دهستان ایپک

روستای ایپک واقع در استان البرز شهرستان اشتهارد

روستای ایپک -دهستان ایپک

روستای ایپک واقع در استان البرز شهرستان اشتهارد

روستای ایپک یکی از روستا های دیدنی در استان البرز و شهرستان اشتهارد می باشد دارای آب و هوای سرد و کوهستانی و باغ های سرسبز و زیباست.

آخرین نظرات
نویسندگان

در سحر گاه 10/6/1341 زلزله ای به اندازه 2/7 هفت ودو دهم ریشتر نواحی بوئین زهرا و روستاهای اطراف را با خاک یکسان نمود که در این زلزله بیشترین خرابی را گسل جنبان روستای ایپک به عهده داشته است . که دراین حادثه دلخراش بیش از 154 نفر کشته و 50 نفر زخمی شدند و بعضی از خانواده ها  همه اعضای خانواده خود را از دست دادند . در این زلزله افرادی که جان سالم بدر برده بودن اقدام به یافتن افراد خانواده خود و همسایگان و فامیل های خود نموده بودند تا صبح طلوع کند واز همسایگان روستا و اهالی و مردم اشتهارد کمک بطلبند .که  در این حادثه اهالی مردم روستا های قره ترپاق و قانلی بلاغ کمک شایانی نمودند وهمچنین مردم اشتهارد به کمک زلزله زدگان آمدن از بازار تهران نیز بازاریها اقلام غذایی و پوشاک و چادر فرستادندو حتی اقدام به ساخت مسجد در روستا نمودند . که هنورز باقی است . 

  • حسنعلی قربانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی